Všeobecné obchodní podmínky a reklamační řad od 15.01.2017
VOP

Obchodní podmínky a reklamační řád společnosti Sibirske drevo, s.r.o., Provozovna: Strojírenská 381, 264 01 Sedllčany Sídlo: U školky 707, 250 67 Klecany. IČO: 24292206, DIČ: CZ24292206. e-mailová adresa: sibdrevo@seznam.cz, tel.: +4202 602 772 682, internetový portál decking-terasa.cz (dále jen „obchodní podmínky“ a „prodávající“).

I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ A VYMEZENÍ POJMŮ

1.1 Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího na straně druhé (dále jen „kupující“) při prodeji zboží.

1.2 Tyto obchodní podmínky tvoří nedílnou součást kupní smlouvy a kupující podpisem kupní smlouvy současně stvrzuje, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil a že bere výslovně na vědomí, že tyto obchodní podmínky jsou součástí smluvního ujednání mezi ním a prodávajícím. Obchodní podmínky jsou také k dispozici k nahlédnutí na internetovém portálu prodávajícího decking-terasa.cz

1.3 Je-li kupujícím spotřebitel, jak je definováno v bodě 1.6 níže, řídí se vztahy neupravené těmito obchodními podmínkami zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ObčZ“) a zákonem č. 634/1992 Sb.o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“).

1.4 Je-li kupující jiný subjekt než spotřebitel, jak je definován v bodě 1.7 níže, řídí se vztahy neupravené těmito obchodními podmínkami ObčZ (přičemž podle § 2158 odst. 1 ObčZ platí, že se ustanovení § 2158 až § 2174 ObčZ nepoužijí).

1.5 Prodávající je právnická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti. Prodávající přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby.

1.6 Kupující – spotřebitel je každý kupující, nejedná-li se o kupujícího-jiný subjekt, jak je definován v odstavci

1.8 těchto obchodních podmínek.

1.7 Kupující – jiný subjekt je takový kupující, který je podnikatelem a při uzavření smlouvy je z okolností zřejmé, že se koupě týká jeho podnikatelské činnosti. Podnikatelem je přitom ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za podnikatele se považuje také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.

1.8 Předmět koupě – předmětem koupě na základě kupní smlouvy je zboží (např. hranoly) uvedené v kupní smlouvě nebo faktuře (dále též jen „zboží“). Rozhodující jsou údaje o zboží včetně kupní ceny v okamžiku uzavření kupní smlouvy.

II. DODÁNÍ/ODEBRÁNÍ ZBOŽÍ

2.1 Kupující je povinen převzít zboží v souladu s kupní smlouvou. K převzetí zboží je kupující oprávněn jen tehdy, uhradí-li předtím celou kupní cenu zboží.

2.2 Objednávka musí obsahovat náležitosti, které jsou nutné pro řádné uveřejnění, a to zejména: obchodní firmu, sídlo nebo místo podnikání, fakturační adresu, IČ, DIČ, bankovní spojení, případně jméno zástupce oprávněného objednávku potvrdit.

2.3 Objednavatel je odpovědný za včasné poskytnutí všech podkladů, které jsou potřebné pro realizaci objednávky.

2.4 V případě, že si objednavatel objednává zboží, pro účely třetí osoby, je povinen uvést jména klientů a fakturační údaje, pro které zboží objednává.

2.5 Zboží, které se nachází na skladě provozovny prodávajícího, je povinen kupující odebrat v tomto skladě do 5 pracovních dnů od zaplacení kupní ceny. V případě, že si zákazník během stanovené lhůty zboží neodebere, je prodávající oprávněn dodat toto zboží na náklady kupujícího na adresu kupujícího uvedenou v kupní smlouvě. Nezajistí-li kupující převzetí zboží na této adrese, je povinen uhradit prodávajícímu poplatek za uskladnění ve výši  0,1% kupní ceny za každý den uskladnění (počínaje uplynutím lhůty podle věty první tohoto odstavce), jakož i náklady, které prodávajícímu marným pokusem o doručení zboží vzniknou.

2.6 Zboží může kupující převzít v místě provozovny prodávajícího v době jeho provozní doby. Výdejní sklad se nachází na této adrese: Strojírenská 381, 264 01 Sedlčany. Provozní doba výdejního skladu: 9.00-15.00

2.7 Při převzetí zboží je kupující povinen prokázat se originálem uhrazené faktury a podepsat předávací protokol.

III. CENY

3.1 Ceny zboží jsou stanoveny dle aktuálního ceníku zboží prodávajícího v době uzavření kupní smlouvy, není-li dohodnuto jinak (dále jen „kupní cena“).´

3.2 Ceny jsou uváděny bez DPH.

IV. PLATEBNÍ PODMÍNKY

4.1 Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu řádně a včas. Zboží bude kupujícímu předáno až po úplném zaplacení kupní ceny.

4.2 Kupující je povinen uhradit kupní cenu, buď a) při vystavení faktury na pokladně prodávajícího, nebo b) bankovním převodem na účet určený prodávajícím.

4.3 Rezervace zboží se provádí pouze po složení zálohy minimálně 50 % z celkové cenové částky včetně DPH. Rezervační poplatek je možné zaplatit buď hotově nebo bankovním převodem. Upozorňujeme Vás, že uhrazenázálohová částka na vybrané zboží se nevrací.

4.4 Jedná-li se o zboží na objednávku, zaplatí kupující zálohu ve výši 50 % kupní ceny, nebo uhradí celkovoučástku včetně DPH, pokud není při uzavření kupní smlouvy sjednáno jinak. Zbývající část kupní ceny je povinen kupující uhradit před převzetím zboží, způsobem uvedeným v bodě

4.5. Neuhradí-li kupující kupní cenu včas nebo vůbec nebo jiným způsobem zabrání dodání zboží, je povinen prodávajícímu uhradit smluvní pokutu odpovídající 25 % kupní ceny včetně DPH. Kupující prohlašuje, že takto sjednanou smluvní pokutu považuje za přiměřenou.

IV. PLATEBNÍ PODMÍNKY

4.1 Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu řádně a včas. Zboží bude kupujícímu předáno až po úplném zaplacení kupní ceny.

4.2 Kupující je povinen uhradit kupní cenu, buď a) při vystavení faktury na pokladně prodávajícího, nebo b) bankovním převodem na účet určený prodávajícím.

4.3 Rezervace zboží se provádí pouze po složení zálohy minimálně 50 % z celkové cenové částky včetně DPH. Rezervační poplatek je možné zaplatit buď hotově nebo bankovním převodem. Upozorňujeme Vás, že uhrazenázálohová částka na vybrané zboží se nevrací.

4.4 Jedná-li se o zboží na objednávku, zaplatí kupující zálohu ve výši 50 % kupní ceny, nebo uhradí celkovoučástku včetně DPH, pokud není při uzavření kupní smlouvy sjednáno jinak. Zbývající část kupní ceny je povinen kupující uhradit před převzetím zboží, způsobem uvedeným v bodě

4.5. Neuhradí-li kupující kupní cenu včas nebo vůbec nebo jiným způsobem zabrání dodání zboží, je povinen prodávajícímu uhradit smluvní pokutu odpovídající 25 % kupní ceny včetně DPH. Kupující prohlašuje, že takto sjednanou smluvní pokutu považuje za přiměřenou.

V. VÝHRADA VLASTNICTVÍ

5.1 Nebezpečí nahodilé zkázy a nahodilého zhoršení zboží přechází na kupujícího odevzdáním zboží kupujícímu.

5.2 Převzetí zboží je kupující povinen potvrdit prodávajícímu v předávacím protokolu.

5.3 Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího až úplným zaplacením kupní ceny a splněním veškerých finančních závazků kupujícího vůči prodávajícímu, včetně závazků z jiných smluv uzavřených mezi kupujícím a prodávajícím. Bezhotovostní platby jsou považovány za splněné teprve připsáním částky na účet prodávajícího s řádnou identifikací platby tak, aby bylo možné platbu správně identifikovat.

VI. ZÁRUKA ZA JAKOST PŘI PŘEVZETÍ, PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ A REKLAMAČNÍ ŘÁD

6.1 Záruční podmínky na zboží se řídí platnými legslativními předpisy.

6.2 Kupující je povinen prohlédnout zboží neprodleně po jeho předání a převzetí na skladě Prodávajícího nebo na místě určení. Odchylky realizované dodávky zboží od potvrzené objednávky, jež jsou zjistitelné z průvodních dokumentů a označení zboží a zjevné vady je kupující povinen reklamovat neprodleně, nejpozději však do 2 dnů od dodání zboží nebo poté, co měla být prohlídka provedena. Reklamace z titulu vlhkosti zboží je možná pouze při předání a převzetí zboží. Prodávající odpovídá za dodržení smluvní nebo normované vlhkosti zboží jen v okamžiku dodání zboží.
Možnost reklamovat zboží se nevztahuje na následující zboží:

  • výrobky objednané individuálně pro zákazníka tzv. na míru (zakázkově vyrobené)
  • zboží, které zákazník pečlivé vybral sám
  • výrobky z výprodeje a zlevněné zboží s vadami
  • výrobky upravené individuálně pro zákazníka (řezy, hoblování a jiné úpravy podle požadavků zákazníka)

Pokud kupující sjednal za úhradu odvoz zboží u třetí osoby (dopravce), nemá ani při využití možnosti vrátit zboží podle tohoto odstavce vůči prodávajícímu nárok na vrácení finanční částky odpovídajícími uhrazené ceně dopravy.

6.3 Skryté vady (pouze v případě neomítaného řeziva), pokud byly zakryty kůrou, je kupující povinen reklamovat rovněž neprodleně, nejpozději však do 2 dnů od okamžiku, kdy mohla být skrytá vada zjištěna, ale nejpozději do 10 dnů od převzetí dodávky

6.4 Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží, jde-li o vady zboží, které byly způsobeny dopravou zboží  prováděnou kupujícím nebo neodbornou manipulací či montáží prováděnými kupujícím atd. Za vadu se rovněž nepovažuje nesprávné zacházení a nedodržení montážních návodů na použití zboží.

6.5 Práva z vadného plnění se uplatňují u prodávajícího, a to v provozovně prodávajícího: Strojírenská 381, 264 01 Sedlčany.

6.6 Postup reklamace: Reklamace může být kupujícím uplatněna v prodejně prodávajícího, pouze písemně spolu s předložením originálu prodejního dokladu a předávacího protokolu.

6.7 Uplatňování nároků z vad je vyloučeno i během výše uvedených lhůt, bylo-li zboží již zkráceno nebo zabarvené či jinak upraveno kupujícím.

6.8 Nároky kupujícího ze záruky za jakost se řídí režimem obchodního zákoníku č. 513/1991 Sb. ve znění pozdějších předpisů.

6.9 Reklamace musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím-spotřebitelem nedohodnou na delší lhůtě. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu zboží, která je zapotřebí k odbornému posouzení vady. Kupující je povinen poskytnout při vyřizování reklamace tzv. účinnou součinnost. Zejména umožnit možnost prohlídku nebo opravu zboží v dohodnutém termínu případně připravit zboží k převozu nebo jej po opravě převzít.

6.10 Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad. Shodou s kupní smlouvou se rozumí, že prodávaná věc má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá. Záruka je 6 měsíců.

VII. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

7.1 Veškeré smluvní vztahy se řídí českým právním řádem.

7.2 Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem jejich zveřejnění a jsou v příslušném znění rozhodné pro veškeré objednávky učiněné v tento den a později. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu těchto obchodních podmínek. Nové znění obchodních podmínek bude též zveřejněno na internetových stránkách prodávajícího decking-terasa.cz Dnem jejich zveřejnění se ruší platnost předchozích obchodních podmínek, to však nemá vliv na kupní smlouvy uzavřené podle dosavadního znění obchodních podmínek.

7.3 Kupující není oprávněn bez souhlasu prodávajícího postoupit svou pohledávku vůči prodávajícímu vyplývající
z této smlouvy na třetí osobu.

VIII. SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

8.1 Prodávající zpracovává osobní údaje v souladu se zákonem číslo 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů ve znění pozdějších změn.

IX. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

9.1 Prodávající prohlašuje, že veškeré osobní údaje jsou důvěrné, budou použity pouze k uskutečnění plnění objednávky kupujícího a nebudou jinak zveřejněny, poskytnuty třetí osobě apod. Výjimkou je situace související s distribucí či platbou za zboží týkající se objednaného zboží – sdělení jména a adresy dodání firmě, zajišťující pro prodávajícího servis přepravy a výběrečného. Vyplněním a odesláním objednávky v rámci internetového obchodu dává kupující prodávajícímu souhlas k užití a archivování osobních údajů kupujícího. V případě, že kupující bude požadovat odstranění svých osobních údajů ze systému prodávajícího musí o to požádat prodávajícího písemnou formou.